- BENDROSIOS NUOSTATOS
- Internetinėje svetainėje www.babyshopvilnius.lt prekių prekybą organizuoja ir vykdo UAB „Ukara“, juridinio asmens kodas: 305179510, buveinės adresas: Konstitucijos pr. 15-82, LT-09319, Vilnius, elektroninis paštas babyshopvilnius@gmail.com (toliau – Pardavėjas).
- Internetinėje svetainėje www.babyshopvilnius.lt prekių pirkimą iš Pardavėjo vykdantis kiekvienas veiksnus fizinis ar juridinis asmuo laikomas pirkėju (toliau – Pirkėjas), nepriklausomai nuo to ar pirkimas yra pilnai įvykdytas iki apmokėjimo gavimo ar sustabdytas bet kurioje pirkimo stadijoje, nepriklausomai nuo priežasčių.
- Pirkėjo ir Pardavėjo vykdomam prekių pirkimui-pardavimui yra taikomos šios pirkimo-pardavimo taisyklės (toliau – Taisyklės).
- Pirkėjui Taisyklės patvirtinus tai tampa šalims privalomas teisinis dokumentas, kuriame įtvirtintos Pirkėjo ir Pardavėjo teisės, pareigos, prekių įsigijimo ir apmokėjimo už prekes sąlygos, prekių pristatymo ir grąžinimo tvarka, šalių atsakomybė, asmens duomenų apsaugos bei kitos su prekių pirkimu ir pardavimu www.babyshopvilnius.lt internetinėje parduotuvėje susijusios nuostatos.
- Pirkimas iš Pardavėjo gali būti vykdomas, t. y. prekes galima įsigyti, tik Pirkėjui susipažinus su Taisyklėmis ir įsipareigojus jų laikytis bei jų nuostatas vykdyti.
- TAISYKLIŲ PATVIRTINIMAS IR PIRKIMO-PARDAVIMO SUTARTIES GALIOJIMAS
- Prekių pirkimo – pardavimo taisyklės laikomos patvirtintomis susipažinus su Taisyklėmis ir tęsiant registraciją arba pateikiant užsakymą Pardavėjui.
- Nuo momento kai Pirkėjas atlieka (pradeda, tęsia, užbaigia, nutraukia, sustabdo, kt.) prekių užsakymą Pardavėjo internetinės svetainės www.babyshopvilnius.lt elektroninėje parduotuvėje (toliau – Parduotuvė), yra laikoma, kad jis perskaitė šias Taisykles, jas suprato, su jomis sutiko ir įsipareigoja laikytis.
- Pirkėjo sutikimas su Taisyklėmis aiškiai, tiesiogiai ir savarankiškai išreiškiamas Pirkėjui pažymint sutikimo su Taisyklėmis laukelį registracijos ir prekių užsakymo formoje. Pirkėjui atlikus šį patvirtinimą pagal šiose Taisyklėse numatytus reikalavimus, Taisyklių nuostatos yra laikomos tarp Pirkėjo ir Pardavėjo sudaryta pirkimo– pardavimo sutartimi.
- Pardavėjas teisę bet kuriuo metu vienašališkai be atskiro pranešimo keisti ar papildyti Taisykles.
- Nauja Taisyklių redakcija įsigalioja Pardavėjui ją paskelbus Parduotuvėje.
- Savo sutikimą su nauja Taisyklių redakcija Pirkėjas aiškiai išreiškia pažymėdami sutikimo langelį užsakymo formoje.
- Šalių sutartiniams santykiams galioja ir yra taikoma ta Taisyklių redakcija, su kuria Pirkėjas sutiko pateikdamas užsakymą Pardavėjo Parduotuvėje konkretaus užsakymo metu. Atsižvelgiant į tai, jog Taisyklių patvirtinimas fiziškai atliekamas užsakymo proceso pabaigoje, tai Pirkėjui yra pateikiama susipažinti ir patvirtinti ta Taisyklių redakcija, kuri faktiškai yra patvirtinimo momentu vėliausiai (naujausiai) yra paskelbta Pardavėjo Parduotuvėje.
- Pirkimo-pardavimo sutartis tarp Pirkėjo ir Pardavėjo laikoma sudaryta nuo to momento, kai Pirkėjas, išsirinkęs perkamą/-as prekę/-es ir suformavęs prekių krepšelį, nurodo užsakymo formoje prašomus, pirkimui įvykdyti būtinus duomenis, susipažįsta su Taisyklėmis ir Parduotuvėje suformuoto pirkimo krepšelio užsakymo proceso pabaigoje paspaudžia: užsakyti.
- ŠALIŲ TEISĖS IR ĮSIPAREIGOJIMAI
- Pirkėjo teisės:
- Pirkėjas turi teisę Pardavėjo Parduotuvėje prekes pirkti šių Taisyklių nustatyta tvarka.
- Pirkėjas, atitinkantis vartotojo teisinį statusą pagal galiojančias Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatas, turi teisę atsisakyti prekių pirkimo – pardavimo sutarties, sudarytos su Pardavėju pranešdamas apie tai Pardavėjui raštu ar elektroniniu paštu, įspėjant prieš 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų. Nurodytas įspėjimo terminas yra pradedamas skaičiuoti, kai Pirkėjui pristatomas užsakymas ar paskutinė užsakymo siunta (jei užsakymas pristatomas ne per vieną siuntos pristatymą) arba kai Pirkėjas atsiima prekes.
- Pirkėjas laikomas atitinkančiu vartotojo teisinį statusą jei atitinka Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo nuostatas, t. y. Pirkėjas yra fizinis asmuo, su savo verslu, prekyba, amatu ar profesija nesusijusiais tikslais (vartojimo tikslais) siekiantis sudaryti ar sudarantis sutartis.
- Taisyklėse nurodyta Pirkėjo teisė atsisakyti sutarties ir grąžinti prekes netaikoma:
- sutartims dėl pagal specialius Pirkėjo nurodymus pagamintų prekių, kurios nėra iš anksto pagamintos ir kurios gaminamos atsižvelgiant į vartotojo asmeninį pasirinkimą ar nurodymą, arba dėl prekių, kurios yra aiškiai pritaikytos vartotojo asmeninėms reikmėms;
- sutartims dėl greitai gendančių prekių ar prekių, kurių galiojimo laikas yra trumpas;
- sutartims dėl supakuotų prekių, kurios buvo išpakuotos po pristatymo ir kurios yra netinkamos grąžinti dėl sveikatos apsaugos ar higienos priežasčių (apatinių drabužių, kūdikių drabužėlių ir pan.);
- sutartims dėl supakuotų vaizdo ar garso įrašų arba supakuotos programinės įrangos, kurie buvo išpakuoti po pristatymo;
- sutartims dėl laikraščių, periodinių leidinių ar žurnalų pristatymo;
- kitais Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Mažmeninės prekybos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 11 d. nutarimu Nr. 697 (toliau – Mažmeninės prekybos taisyklės), bei kitų teisės aktų nustatytais atvejais.
- Pirkėjo įsipareigojimai:
- Pirkėjas privalo Pardavėjo ar vežėjo nurodytu laiku priimti prekes šių Taisyklių nustatyta tvarka ir sumokėti už jas užsakymo metu sutartą sumą.
- Tuo atveju kai prekių pristatymo procese pasikeičia Pirkėjo prekių užsakymo formoje pateikti duomenys, Pirkėjas privalo nedelsdamas juos atnaujinti Parduotuvės paskyroje arba elektroniniu paštu informuoti Pardavėją apie pasikeitusius duomenis.
- Kiekvieną kartą pateikdamas naują užsakymą, Pirkėjas privalo pateikti teisingus ir tuo metu galiojančius duomenis, būtinus užsakymui įvykdyti. Jei duomenys nesikeitė Pirkėjas visais atvejais prieš pateikdamas naują užsakymą privalo patikrinti šių duomenų, išsaugotų Pirkėjo paskyroje, teisingumą.
- Neperduoti tretiesiems asmenims savo prisijungimo prie Parduotuvės paskyros duomenų, taip pat duomenų apie užsakymą, suteikiančių teisę gauti ar atsiimti Pirkėjo užsakymą be Pirkėjo žinios.
- Tokiais atvejais kai Pirkėjas praranda prisijungimo prie Parduotuvės paskyros duomenis, jis privalo nedelsiant elektroniniu paštu informuoti apie tai Pardavėją šiose Taisyklėse nurodytais kontaktais.
- Pirkėjas privalo kartu su Pardavėju arba jo įgaliotu atstovu (kurjeriu) patikrinti siuntos būklę ir komplektiškumą (asortimentą) Prekių gavimo momentu. Prekių pristatymo metu nesant galimybės patikrinti pristatytų prekių, Pirkėjas prekes patikrina per 1 (vieną) kalendorinę dieną, arba jei tai objektyviai neįmanoma – tai kiek įmanoma greičiau po jų pristatymo. Pirkėjas privalo nedelsiant informuoti Pardavėją apie siuntos sugadinimą, aiškiai matomus prekės defektus, prekės modelio, komplektacijos neatitikimą Pirkėjo užsakymui.
- Pirkėjas įsipareigoja laikytis šių Taisyklių, bei nepažeisti pirkimo-pardavimo santykiams taikomų Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimų.
- Pirkėjas patvirtindamas šias Taisykles kartu įsipareigoja nesinaudoti Parduotuve tokiu būdu, kad kiltų pavojus Parduotuvės veikimui, Pardavėjo veiklai ar kitiems asmenims, norintiems įsigyti prekes iš Pardavėjo.
- Pardavėjo teisės:
- Jei Pirkėjas bando pakenkti internetinės parduotuvės darbo stabilumui ir saugumui ar pažeidžia savo įsipareigojimus, Pardavėjas turi teisę nedelsiant ir be perspėjimo apriboti ar sustabdyti jam galimybę naudotis Parduotuve arba, išskirtiniais atvejais, panaikinti Pirkėjo registracijos paskyrą Parduotuvėje.
- Pardavėjas turi teisę vienašališkai be įspėjimo anuliuoti Pirkėjo užsakymą jei:
- Pirkėjas pasirenka išankstinio atsiskaitymo ne grynaisiais pinigais numatytą prekių apmokėjimo būdą, bet nesumoka už prekes per 1 (vieną) kalendorinę dieną;
- paaiškėja Pirkėjo užsakymo trūkumai, kurie neleidžia Pardavėjui įvykdyti užsakymo jų nepašalinus, o su Pirkėju nepavyksta susisiekti Pirkėjo nurodytu telefonu arba elektroniniu paštu ilgiau kaip 1 (vieną) kalendorinę dieną;
- paaiškėja, kad pirkimo-pardavimo sutartis buvo sudaryta asmens, kuris remiantis šiomis Taisyklėmis neturėjo teisės sudaryti sutarties.
- Pardavėjo įsipareigojimai:
- Pardavėjas įsipareigoja pristatyti Pirkėjo užsakytas prekes jo nurodytu adresu ir šiose Taisyklėse nurodytomis sąlygomis.
- Pardavėjas įsipareigoja dėti visas pastangas, kad Pirkėjo užsakymas būtų įvykdytas visa apimtimi, tačiau negali suteikti ir neteikia dėl to jokių garantijų. Jei po Pirkėjo užsakymo atlikimo, prekių sandėliavimo vietoje nustatoma, kad yra nepakankamas Pirkėjo užsakytos prekės likutis, tai Pardavėjas pasilieka teisę nepristatyti prekės arba pristatyti mažesnį prekės kiekį, arba jeigu Pirkėjas sutinka, pristatyti savo savybėmis kiek įmanoma panašesnę prekę į Pirkėjo užsakytą prekę.
- Jei egzistuoja aplinkybės suteikiančios teisę Pirkėjui grąžinti prekes, tai Pardavėjas įsipareigoja grąžinti Pirkėjui sumokėtus pinigus kiek įmanoma operatyviau, bet ne vėliau nei per 7 (septynias) kalendorines dienas, jei Pirkėjas buvo atlikęs išankstinį prekių apmokėjimą.
- Tinkamai saugoti Pirkėjo pateiktus asmens duomenis, laikantis asmens duomenų apsaugai taikomų teisės aktų reikalavimų.
- Pirkėjo teisės:
- PREKĖS, ATSISKAITYMO TVARKA IR TERMINAI
- Prekių kainos yra nurodomos Pardavėjo Parduotuvėje ir suformuotame užsakyme. Prekių kainos nurodomos eurais su tuo metu galiojančiu PVM tarifu.
- Prekės Pirkėjui parduodamos tokiomis kainomis, kokios galioja užsakymo pateikimo metu.
- Pardavėjas turi teisę bet kada vienašališkai be atskiro pranešimo prekių Parduotuvės prekių ir, ar pristatymo išlaidų kainas.
- Pakeistos prekių ar jų pristatymo kainos taikomos tokiems užsakymams, kurie atlikti po kainos pakeitimo momento. Pasikeitimo momentu yra laikomas momentas, kada pasikeitusi kaina yra paskelbiama Pardavėjo Parduotuvėje ir Pirkėjo užsakymo prekių krepšelyje.
- Pardavėjas turi teisę vienašališkai nustatyti minimalią prekių krepšelio sumą, už kurią Parduotuvėje minimaliai gali teikti užsakymą Pirkėjas. Minimalaus krepšelio dydis parodomas Pirkėju Parduotuvėje, prieš pateikiant Pardavėjui Pirkėjo užsakymą.
- Pirkėjas atsiskaito už prekes su Pardavėju savo pasirinktu būdu. Tačiau Pardavėjas neįsipareigoja užtikrinti, kad kiekvieno užsakymo metu Pirkėjas turėtų galimybę atsiskaityti visais nurodomais būdais.
- Pirkėjas už prekes ir jų pristatymą gali atsiskaityti:
- Apmokėdamas banko pavedimu, kas yra laikoma išankstinis apmokėjimas, kai Pirkėjas, naudodamasis internetinės bankininkystės sistema ar banko skyriuje, savarankiškai perveda pinigus į Pardavėjo užsakyme nurodytą bankų sąskaitą;
- Apmokėdamas banko kortele, kas yra laikoma išankstinis apmokėjimas, kai Pirkėjas, pasinaudojęs internetinės bankininkystės sistema, per nukreipiančią Pardavėją aptarnaujančią internetinių mokėjimų platformą, perveda pinigus į Pardavėjo užsakyme nurodytą bankų sąskaitą;
- Apmokėdamas prekes ir jų pristatymo išlaidas siuntos pristatymo ar atsiėmimo metu:
- Sumoka prekes pristatančiam kurjeriui, banko kortele ar grynaisiais pinigais, jei Pardavėjas suteikia galimybę mokėjimą atlikti per kurjerį apskritai;
- Sumoka siuntą atsiimdamas paštomate, banko kortele ar grynaisiais pinigais, jei paštomatas turi tokią funkciją;
- Sumoka Pardavėjui tiesiogiai prekių atsiėmimo vietoje atsiimdamas prekes, grynaisiais pinigais arba kortele.
- Jei Pirkėjas pasirenka atsiskaitymą Taisyklių 24.1. p. ar 24.2. p. numatyta tvarka, tai Pirkėjas įsipareigoja sumokėti Pardavėjui nedelsiant, bet ne vėliau nei per 1 (vieną) kalendorinę dieną nuo užsakymo patvirtinimo dienos.
- Pirkėjas patvirtina savo supratimą, jog tik gavus apmokėjimą už prekes pradedamas ruošti prekių siuntinys ir pradedamas skaičiuoti prekių pristatymo terminas.4
- Pirkėjui laiku neatlikusiam mokėjimo, laikoma, kad jis atsisakė pirkti prekes ir Pardavėjas turi teisę, iš anksto nepranešęs Pirkėjui, anuliuoti jo užsakymą.
- Pirkėjo užsakymas pradedamas vykdyti ir prekių pristatymo terminas pradedamas skaičiuoti tik po to, kai Pardavėjas gauna patvirtinimą apie Pirkėjo mokėjimą. Tais atvejais kai mokėjimas į Pardavėjo banko sąskaitą gaunamas iki tos dienos 12.00 val. (nepriklausomai ar Pirkėjas mokėjimą atliko pats ar per internetinių mokėjimų platformą/tarpininką), laikoma, kad terminas pradeda eiti tą pačią kalendorinę dieną (pirma termino diena). Kitais atvejais, kai mokėjimas gaunamas į Pardavėjo banko sąskaitą po 12.00 val., yra laikoma, kad terminas prasideda po to einančią kitą kalendorinę dieną (pirma termino diena).
- Tokiais atvejais kai Pirkėjo mokėjimas gaunamas Pardavėjo ar valstybinę nedarbo dieną, laikoma, kad pirma užsakymo vykdymo ir prekių pristatymo termino skaičiavimo diena yra artimiausia po to einanti darbo diena.
- PREKIŲ PRISTATYMO TVARKA
- Pirkėjas pasirenka prekių pristatymo būdą iš Pardavėjo Parduotuvėje nurodytų variantų.
- Pagal Pirkėjo pasirinkimą, prekes Pirkėjas atsiima pats, per paštomatų pristatymo terminalą ar prekes pristato Pardavėjas arba jo įgaliotas atstovas (kurjeris).
- Prekių pristatymo mokestis yra nurodomas Parduotuvėje ir, ar aiškiai pateikiamas Pirkėjui kiekvienoje formuojamo užsakymo formoje. Pirkėjas įsigydamas prekes įsipareigoja apmokėti jų pristatymo Pirkėjui išlaidas. Jei Pirkėjas atsisako priimti ar grąžina kokybiškas prekes, Pirkėjas apmoka jų grąžinimo Pardavėjui išlaidas. Jei Pirkėjas atsisako ar grąžina nekokybiškas prekes, tokiu atveju grąžinimo išlaidos tenka Pardavėjui ir yra atlyginamos šalių sutarta forma/būdu.
- Pirkėjas, užsakydamas prekes, įsipareigoja nurodyti tikslią prekių pristatymo vietą.
- Kai Pirkėjas prekes atsiima pats, apie galimybę atsiimti prekes Pirkėjas iš Pardavėjo pusės yra informuojamas Pirkėjo užsakyme nurodytais kontaktais. Pirkėjas įsipareigoja prekes priimti pats. Tuo atveju, kai jis prekių pats priimti negali, o prekės pristatytos nurodytu adresu ir remiantis kitais Pirkėjo pateiktais duomenimis, Pardavėjas ar jo atstovas turi teisę prekes atiduoti bet kuriam Pirkėjo nurodytu adresu esančiam asmeniui. Tokiu atveju Pirkėjas neturi teisės reikšti Pardavėjui pretenzijų dėl prekių perdavimo netinkamam asmeniui.
- Kiekvienos prekės pristatymo terminas yra nurodomas Pardavėjo Parduotuvėje pateikiamame prekės aprašyme arba pateikiamas Pirkėjui užsakymo vykdymo metu. Pardavėjas įsipareigoja pristatyti prekes Pirkėjui laikydamasis prekių aprašymuose nurodytų terminų.
- Pirkėjas sutinka, jog išimtinais atvejais prekių pristatymas gali vėluoti tais atvejais, kai Pardavėjo sandėlyje nėra reikiamų prekių, o Pirkėjas informuojamas apie jo užsakytų prekių trūkumą arba dėl kitokių, nuo Pardavėjo nepriklausančių, aplinkybių ar nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių.
- Pardavėjas turi teisę prekių siuntą pristatyti keliais atskirais užsakymais, jei nėra galimybės prekių pristatyti viena siunta. Apie negalėjimą prekių pristatyti viena siuntą Pirkėjas informuojamas prieš užsakymo patvirtinimą ir įsipareigoja apmokėti skirtingų kelių siuntų pristatymo išlaidas. Jei aplinkybė, kad prekių nebus galima pristatyti viena siunta, paaiškėja tik po to kai Pirkėjas patvirtino užsakymą (t. y. Pirkėjas apie tokią aplinkybę nebuvo informuotas iki užsakymo
patvirtinimo), tai pirmosios siuntos pristatymo išlaidos tenka Pirkėjui, visų vėlesnių to paties užsakymo prekių pristatymo siuntų išlaidos tenka Pardavėjui. - Prekių pristatymo metu Pirkėjas privalo kartu su Pardavėju arba jo įgaliotu atstovu patikrinti siuntos būklę, prekių kiekį, kokybę ir asortimentą bei pareikšti pretenzijas dėl bet kokių neatitikimų, šiose Taisyklėse nustatyta tvarka (16 p., 45 p., 46 p., kt.).
- Pirkėjui pasirašius sąskaitoje-faktūroje (važtaraštyje) ar kitame siuntos perdavimo – priėmimo dokumente, laikoma, kad siunta yra perduota tinkamos būklės. Nustačius prekių kokybės, kiekio ir, ar asortimento neatitikimą, Pirkėjas gali nepriimti tokios prekės. Apie atsisakymą priimti prekę ir rastus pažeidimus Pirkėjas privalo pažymėti pristatymo patvirtinime ir, ar siuntą pristačiusio asmens pateiktose formose arba per Taisyklėse nurodytą kitą terminą (16 p.), jei prekių siuntos priėmimo metu neįmanoma prekių kiekio, kokybės, asortimento patikrinti.
- Visais atvejais Pardavėjas atleidžiamas nuo atsakomybės už prekių pristatymo terminų pažeidimą, jeigu prekės Pirkėjui nėra pristatomos arba pristatomos ne laiku dėl Pirkėjo kaltės arba dėl nuo Pirkėjo priklausančių aplinkybių. Pardavėjui dėl tokių priežasčių grąžinta prekė nebus pakartotinai siunčiama Pirkėjui iki Pirkėjas neapmokės papildomų pristatymo išlaidų.
- Jeigu pirkimo-pardavimo sutartyje numatytas daiktų gabenimas ir Pardavėjas išsiunčia daiktus Pirkėjui, daiktų atsitiktinio žuvimo ar sugedimo rizika pereina Pirkėjui, kai jis ar jo nurodytas asmuo, išskyrus vežėją, priima daiktus. Jeigu daiktai perduodami vežėjui, kurį pasirinko Pirkėjas, o Pardavėjas nesiūlė tokio pristatymo, šioje dalyje numatyta rizika pereina Pirkėjui, kai daiktai perduodami vežėjui.
- PREKIŲ GARANTIJA
- Visoms Pardavėjo Parduotuvėje įsigyjamoms prekėms yra taikomi gamintojo nustatyti garantiniai terminai, kurie visais atvejais yra ne trumpesni nei Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytas prekių garantinis terminas.
- Pirkėjas, įsigijęs netinkamos kokybės prekę, turi Lietuvos Respublikos Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.334 straipsnyje ar 6.363 straipsnyje numatytas teises.
- Įsigytai prekei sugedus garantinio laikotarpio metu, remontas atliekamas nemokamai. Ši nuostata netaikoma tuo atveju jei yra teisės aktuose numatytos Pardavėjo atsakomybę šalinančios aplinkybės.
- Pirkėjui kreipiantis dėl prekės gedimo garantiniu laikotarpiu, Pardavėjas kiekvienu atveju Pirkėją nukreipia į garantinį aptarnavimą suteikiantį centrą.
- Pardavėjas neatsako už tai, kad Parduotuvėje esančios prekės savo spalva, forma ar kitais parametrais gali neatitikti realaus prekių dydžio, formų ir spalvos dėl Pirkėjo naudojamos įrangos ar kitų techninių priežasčių, taip pat atsižvelgiant į protingai galimus išvaizdos neatitikimus.
- Jei Pardavėjas tam tikroms prekių rūšims daiktų kokybės garantijos nesuteikia, t. y. tai yra nenurodoma prie prekės Parduotuvėje pateikiamo aprašymo, tai galioja Lietuvos Respublikos teisės aktuose nurodyta garantija.
- Jei Parduotuvėje nenurodyta kitaip, tai Pirkėjų, atitinkančių vartotojo teisinį statusą, įsigytoms prekėms taikoma įprastinė 2 (dvejų) metų garantija, išskyrus teisės aktų numatytas išimtis. Pirkėjų, kurie neatitinka vartotojo teisinio statuso, įsigytoms prekėms taikoma prekių gamintojo nustatyta garantija.
- Jei dėl tam tikrų prekių ypatybių yra ypatingai trumpi tinkamumo naudoti terminai, tai Pardavėjo prekės Parduotuvėje yra pažymimos specialiu perspėjamuoju ženklu. Tačiau kiekvienu atveju pateikiant Pirkėjui prekes, Pardavėjas įsipareigoja užtikrinti, kad prekes bus pateiktos tokiu periodu, jog Pirkėjui būtų suteikta reali galimybė tokiomis prekėmis pasinaudoti iki tinkamumo naudoti termino pabaigos.
- PREKIŲ GRAŽINIMO IR KEITIMO TVARKA
- Prekių grąžinimas ir keitimas atliekamas vadovaujantis šiomis Taisyklėmis, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. liepos 22 d. nutarimu Nr. 738 “Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 11 d. nutarimo Nr. 697 “Dėl mažmeninės prekybos taisyklių patvirtinimo” pakeitimo ir Lietuvos Respublikos Civilinio kodekso 6.22810 ir 6.22811 straipsniuose nustatyta tvarka.
- Prekių grąžinimo teise Pirkėjas gali pasinaudoti tik tuo atveju, jeigu prekė nebuvo sugadinta, nepažeista jos pakuotė arba iš esmės nepasikeitė jos išvaizda, taip pat ji nebuvo naudojama.
- Kokybiškų prekių grąžinimo ir keitimo teise Pirkėjas gali pasinaudoti per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų nuo prekių atsiėmimo arba pristatymo jam dienos. Šis terminas pradedamas skaičiuoti nuo kiek vienos prekės įteikimo Pirkėjui dienos, nepriklausomai nuo to ar Pirkėjas prekes užsakė atskirai ar vienu užsakymu ir jis buvo pristatomas dalimis, t. y. kiekvienos atskiros prekės gražinimo terminas pradedamas skaičiuoti nuo tos konkrečios prekės įteikimo Pirkėjui dienos.
- Nekokybiškų prekių gražinimo ir keitimo teise Pirkėjas gali pasinaudoti per garantinį terminą, informuodamas apie tai Pardavėją Taisyklėse nurodytais kontaktais.
- Kreipiantis dėl prekių grąžinimo ar keitimo, Pardavėjui pateikiamas rašytinis (įskaitant elektroninę formą) laisvos formos pranešimas, kuriame nurodomas užsakymo numeris, grąžinamų prekių pavadinimas ir aiškus pirkėjo prašymas, t. y. nurodoma ko Pirkėjas reikalauja.
- Grąžinama kokybiška prekė turi būti originalioje nesugadintoje ir niekaip nepažeistoje pakuotėje. Prekė turi būti nesugadinta, nepraradusi prekinės išvaizdos (nepažeistos etiketės, nenuplėštos apsauginės plėvelės ir kt.), tos pačios komplektacijos, kokios buvo Pirkėjo gauta, būtinai pateikiant prekės įsigijimo dokumentą ir garantinį lapą, jei jis buvo išduotas.
- Grąžindamas nekokybišką prekę, Pirkėjas neprivalo pateikti originalios prekės pakuotės, taip pat netaikomi prekinės išvaizdos reikalavimai, tačiau turi pateikti tos pačios komplektacijos prekę (net jei dalys yra atsiskyrusios dėl kokybinių trūkumų ar kt.).
- Grąžinamas kokybiškas ar nekokybiškas prekes Pirkėjas gali pristatyti pats, Pardavėjo nurodytu adresu, arba savo lėšomis atsiųsti naudojantis kurjerio ar pašto tarnybos paslaugomis.
- Informavęs Pardavėją apie prekių gražinimą ir su Pardavėju suderinus sprendimą, Pirkėjas prekes grąžinti (išsiųsti) Pardavėjui turi per 7 (septynias) dienas nuo pranešimo apie prekių grąžinimą dienos, su sąlyga, kad egzistuoja prekių gražinimo teisė.
- Kai Pirkėjo grąžinama gauta ne ta prekė ir, ar nekokybiška prekė, Pardavėjas įsipareigoja priimti tokias prekes ir jas pakeisti analogiškomis tinkamomis prekėmis. Tuo atveju, kai Pardavėjas neturi analogiškų prekių arba Pirkėjas nesutinka su jų pakeitimu, Pardavėjas turi grąžinti Pirkėjui už prekes sumokėtus pinigus.
- Pirkėjui grąžinant kokybiškas prekes, Pirkėjo Pardavėjui už prekę sumokėta kaina, įskaitant pristatymo išlaidas, yra grąžinama ne vėliau kaip per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų nuo Pirkėjo pranešimo apie prekės grąžinimą įteikimo Pardavėjui dienos, bet visais atvejais ne anksčiau, nei prekės perdavimo Pardavėjui dieną. Individualiai raštu šalys gali susitarti ir kitokią prekių-pinigų grąžinimo tvarką.
- Pirkėjui nutraukus sutartį dėl prekės netinkamos kokybės, Pirkėjo Pardavėjui už prekę sumokėta kaina, įskaitant pristatymo išlaidas, yra grąžinama ne vėliau kaip per 7 (septynias) kalendorines dienas nuo Pirkėjo pranešimo apie prekės grąžinimą įteikimo Pardavėjui dienos, bet visais atvejais ne anksčiau, nei prekės perdavimo Pardavėjui dieną. Individualiai raštu šalys gali susitarti ir kitokią prekių-pinigų grąžinimo tvarką.
- Pinigai už atsisakytas kokybiškas prekes grąžinami tik tuo atveju, jei prekė atitinka grąžinamai kokybiškai prekei keliamus reikalavimus.
- Pardavėjas turi teisę nepriimti Pirkėjo grąžinamų prekių, jei Pirkėjas nesilaiko Taisyklėse ar prekių gražinimą reglamentuojančiuose teisės aktuose nurodytos prekių gražinimo tvarkos.
- ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ
- Pirkėjas pilna apimtimi yra atsakingas už Parduotuvės prekių įsigijimo formoje ar registracijos metu pateiktų duomenų teisingumą. Jei Pirkėjas nepateikia tikslių duomenų, Pardavėjas neatsako už dėl to atsiradusius padarinius.
- Pirkėjas ar jo įgalioti atstovai yra savarankiškai atsakingi už veiksmus, atliktus naudojantis Pardavėjo internetine Parduotuve.
- Tuo atveju kai Pardavėjo Parduotuvėje panaudojant Pirkėjo duomenis veikia trečiasis asmuo, prisijungęs prie Pardavėjo internetinės Parduotuvės naudodamasis Pirkėjo prisijungimo duomenimis, Pardavėjas šį asmenį laiko Pirkėju, kadangi už prisijungimo ir savo asmeniškai užpildomų duomenų saugumą bei trečiųjų asmenų galėjimą jais pasinaudoti, yra atsakingas pats Pirkėjas.
- Pardavėjas yra atleidžiamas nuo bet kokios atsakomybės, jei nuostoliai kyla dėl to, jog Pirkėjas, neatsižvelgdamas į Pardavėjo rekomendacijas ir savo įsipareigojimus, nesusipažino su šiomis Taisyklėmis, nors tokia galimybė jam buvo suteikta ir, ar šias Taisykles Pirkėjas patvirtino šiose Taisyklėse nustatyta tvarka arba susipažinęs, jas pažeidė.
- Tam tikrais atvejais, kai Pardavėjo Parduotuvėje yra pateikiamos nuorodos į kitų, trečiųjų (fizinių ar juridinių) asmenų interneto svetaines, Pardavėjas nėra atsakingas už ten esančią informaciją, jos teisingumą, tikrumą ir, ar už tų interneto svetainių savininkų ar juos valdančių asmenų vykdomą veiklą. Pardavėjas jokių trečiųjų asmenų internetinių svetainių neadministruoja, nekontroliuoja ir tų trečiųjų asmenų neatstovauja, nepriklausomai nuo to, kad Pardavėjo interneto svetainėje yra pateikta nurodą į tokių trečiųjų asmenų interneto svetainę.
- Šalys susitaria, kad kilus žalai, kaltoji šalis privalo atlyginti nukentėjusiai šaliai atsiradusius tiesioginius nuostolius. Netiesioginiai nuostoliai nėra atlyginami.
- Pardavėjas neatsako už pirkimo-pardavimo sutarties nevykdymą ir, ar prekių nepristatymą ar pavėluotą pristatymą, jei tai įvyko dėl trečiųjų asmenų kaltės ar dėl aplinkybių, kurių Pardavėjas negalėjo kontroliuoti ir protingai numatyti pirkimo-pardavimo sutarties sudarymo metu ir negalėjo užkirsti kelio šių aplinkybių ar jų pasekmių atsiradimui (force majeure).
- Jei aukščiau esančiame punkte nurodytos aplinkybės trunka ilgiau kaip 1 (vieną) mėnesį, tai:
- Šalys tarpusavio susitarimu gali nutraukti pirkimo-pardavimo sutartį;
- Pirkėjas turi teisę vienašališkai nutraukti šią sutartį raštu (įskaitant elektroniniu paštu) informuodamas Pardavėją;
- Pardavėjas turi teisę vienašališkai šią sutartį nutraukti šią sutartį raštu (įskaitant elektroniniu paštu), Pirkėjo Pardavėjui pateiktais kontaktais, informuodamas Pardavėją.
- GINČŲ SPRENDIMAS
- Iš šių Taisyklių kylantiems teisiniams santykiams yra taikytina Lietuvos Respublikos teisė.
- Visi tarp šalių kilę ginčai dėl šių Taisyklių vykdymo ir pirkimo-pardavimo, sprendžiami derybų būdu per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų nuo suinteresuotos šalies rašytinio kreipimosi dienos. Šalims nepavykus susitarti, ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka teismingumą pasirenkant pagal Pardavėjo buveinės vietą, kai išimtinį teismingumą leidžia rinktis galiojantys teisės aktai.
- Pirkėjas yra laikomas vartotoju išimtinai Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo nustatytais atvejais. Pirkėjas atitinkantis vartotojo teisinį statusą, laikydamas, jog Pardavėjas pažeidė jo teises, susijusias su prekių įsigijimu Pardavėjo Parduotuvėje, teisę kreiptis į Pardavėją, vartojimo ginčų neteisminio sprendimo subjektą arba į teismą, kad būtų apgintos manomai pažeistos Pirkėjo teisės.
- Pirkėjas atitinkantis vartotojo teisinį statusą turi teisę dėl manomai pažeistų teisių gynimo kreiptis į Pardavėją Taisyklėse nurodytais kontaktais. Jei šalys nepasiekia taikaus susitarimo arba Pirkėjui nėra pateikiamas atsakymas, Pirkėjas, kaip vartotojas turi teisę kreiptis į ne teismo tvarka vartojimo ginčus nagrinėjantį subjektą, t. y. Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT) ir, ar užpildyti prašymo formą Elektroninių ginčų sprendimo (EGS) platformoje, interneto svetainėje http://ec.europa.eu/consumers/odr/
- APSIKEITIMAS INFORMACIJA IR ASMENS DUOMENŲ SAUGA
- Pirkėjo asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis Pardavėjo privatumo politika. Pirkėjas prieš naudodamasis internetine Parduotuve, taip pat užsakydamas ir pirkdamas prekes, privalo susipažinti su Pardavėjo interneto svetainėje www.babyshopvilnius.lt skelbiama privatumo politika.
- Pirkėjas yra asmeniškai atsakingas už savo prisijungimo duomenų ar užsakymo formoje nurodytų duomenų perdavimą tretiesiems asmenims.
- Pardavėjas visus pranešimus siunčia Pirkėjo registracijos formoje pateiktu elektroninio pašto adresu. Už elektroninio pašto teisingumą yra atsakingas Pirkėjas. Neteisingai nurodytu Pirkėjo elektroniniu paštu pateikta informacija yra laikoma įteikta tinkamai.
- Pirkėjas visus pranešimus ir, ar užklausas Pardavėjui turi teisę pateikti siunčiant elektroniniu paštu babyshopvilnius@gmail.com ir, ar Pardavėjo internetinės parduotuvės https://babyshopvilnius.lt/kontaktai/, t. y. skiltyje Kontaktai nurodytomis susisiekimo duomenimis.